Kom rundt om din Social Media Strategi
Hvordan er din nuværende tilstedeværelse på de sociale medier? Der bliver sandsynligvis allerede talt om dig på de forskellige sociale platforme. Ved du for eksempel, hvordan dine konkurrenter klarer sig på de sociale medier eller hvor dine kunder aktive og taler om din virksomhed og jeres produkter på de sociale platforme?
En Social Media analyse hjælper dig med at finde ud af, hvad der bliver talt om, så du kan handle og bruge det positivt i din forretningsstrategi.
Med en Social Media analyse får du et godt overblik over, hvad dine kunder snakker om, og bud på hvordan du kan nå ud til dem. Når du får viden om, hvad din målgruppe bruger tid på og interesserer sig for, vil du kunne skabe en meget stærkere kundeloyalitet.
Med andre ord: Udnytter du dit digitale potentiale til at skabe værdi, relevans og konkurrencemæssige fordele? Hvordan får du på en strukturet og målrettet måde tænkt de digitale platforme rigtig ind i din virksomhedsstrategi?
Har din virksomhed en strategi for sociale medier? Flere og flere danske virksomheder arbejder for alvor med sociale medier. Men derfra er der langt til at forstå potentialet, og hvad man egentlig skal med de her medier, samt hvem der skal løfte opgaven.
Når vi har gennemført analysen har du fået en klar strategi og arbejdsplan for en mere effektiv tilstedeværelse på de sociale medier. Analysen giver dig også redskaber, som du kan bruge til at forbedre din virksomheds markedsføring, kommunikation, produkter, kundeservice og support.
Vi kommer blandt andet rundt om:
- Hvorfor gør I det her?
- Hvad er målsætningen med at være på de sociale medier – og hænger det sammen med virksomhedens strategiske mål?
- Hvem kommunikerer I med, og hvad forsøger I at opnå?
- Hvor er det mest relevant at være tilstede?
- Hvilke mål og delmål skal I sætte og hvordan skal der måles på det?